Prowadząca:
Joanna Drabik – Absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im.Ludomira Różyckiego w Bytomiu(2007) i pedagogiki baletowej Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie (2013).Laureatka konkursów baletowych w kraju i za granicą: III miejsce
w XV Ogólnopolskim Konkursie Tańca w Gdańsku 2007, finalista Konkursu Baletowego „Złote Pointy“ w Szczecinie oraz „Citta di Rieti“ we Włoszech. W tym samym roku zdobyła I miejsce w III Międzynarodowym Konkursie Choreograficznym w Bytomiu. W 2007 roku otrzymała angaż w teatrze Wielkim w Warszawie, gdzie występowała w licznych spektaklach baletowych m.in: Jezioro Łabędzie (Irek Muchamiedow), Śpiąca Królewna (Jurij Grigorowicz), Bajadera (Natalia Makarowa), Tristan, Kurt Weill, In Light and Shadow (Krzysztof Pastor), Concerto Barocco (George Balanchine), Artifact Suite (William Forsythe), Zielony Stół (Kurt Joss)Alpha Kryonia Xe (Jacek Przybyłowicz). Jako artystka Polskiego Baletu Narodowego, po wykonaniu partii Wybranej w Święcie wiosny w wersjach Wacława Niżyńskiego i Maurice‘a Bejarta oraz Naszej Kobiety w balecie
I przejdą deszcze... Krzysztofa Pastora została awansowana na koryfejkę. W 2013 roku po raz pierwszy wzięła udział w V edycji warsztatów choreograficznych dla tancerzy Polskiego Baletu Narodowego Kreacje. Zaprezentowała swoją pracę choreograficzną Kwartet (muz. W. Lutosławski Gry Weneckie, cz. I – Ad libitum). Następnie podczas kolejnych edycji warsztatów choreograficznych stworzyła etiudy choreograficzne: Szpile (muz. Tom Waits, Simone Diaz), Momentum (muz. M.Richter, J.Talbot), Mów don’t move (muz. N.Jaar, Ugress, N. Simone), „Coś pomiędzy“ (muz. Nino Rota, Tom Waits, Total Stereo i Kevin Morby). Dwie ostatnie z w/w Choreografii prezentowała podczas festiwalu Warsaw Dance Days.
W 2018 roku została zaproszona do Opery we Wrocławiu, gdzie realizowała kolejny projekt choreograficzny z tamtejszymi tancerzami.
W 2019 roku zrealizowała spektakl #Hasztag#M19 z sopocką grupą tancerzy MOLOLO i w tym samym roku zdobyła III miejsce podczas Konkursu Choreograficznego w Tarnowie.
Prowadziła liczne projekty edukacyjne dla młodzieży.
W 2015 roku w ramach międzynarodowego projektu dla młodzieży stworzyła choreografię IN/Out (muz. W. Kiar), która została zaprezentowana w Operze w Oslo oraz w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie.
Dodatkowo współpracuje ze szkołami baletowymi w Warszawie i w Bytomiu przygotowując choreografie na konkursy baletowe i koncerty dyplomowe.
Tworzy choreografie do spektakli operowych m.in Don Giovanni W.A.Mozarta (2019) i Goplana W.Żeleński (2021)
W 2021r. Jej ostatnia choreografia Kant została wyróżniona w programie Movi Flow-Polish Dance Film Showcase & Mentoring organizowanym przez Instytut Muzyki i Tańca im. A.Mickiewicza